منتديات الجيل الحر
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، يسر إدارة وأعضاء منتديات الجيل الحر أن تنضم لأسرة المنتدى .. تسجيلك فى المنتدى يشرفنا ويسعدنا .. وأهلا وسهلا بك .
منتديات الجيل الحر
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، يسر إدارة وأعضاء منتديات الجيل الحر أن تنضم لأسرة المنتدى .. تسجيلك فى المنتدى يشرفنا ويسعدنا .. وأهلا وسهلا بك .
منتديات الجيل الحر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات الجيل الحر

مرحبا بك يا زائر فى منتديات الجيل الحر

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
مجلة الجيل الحر: أنتظرونا أعضائنا الكرام لآصدار مجلة الجيل الحر والتى جارى الاعداد لها بناء على إقتراح الاخت الزميلة ( رونــــــــــى ) بأنشاء المجلة .. سيتم أنشائها قريبا .... فأنتظرونا ....

خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
رونى
عضو منتديات الجيل الحر
عضو منتديات الجيل الحر
رونى

الدوله : مصر
الأوسمه : خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Aw110

خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Empty
مُساهمةموضوع: خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم   خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Icon_minitime2009-10-15, 9:42 pm

ؤالسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكم وايه اخبارتكم ؟؟؟ يارب دايما زى اهرامتكم
ندخل فى الموضوع على طول بصوا الموضوع هو بقاله فترة طويلة اووووى فى بالى
وكل ما اجى اكتب انسى وكدا يعنى لكن دلوقتى عزمت انى اكتبه واقوله لكم واخذ رأيكم فيه
امممممممممممممم بس مش عارفة البداية تكون إزاى ؟؟؟ فهحاول بقدر الامكان اوصل لكم الفكرة
فهعمله عن طريق حوار بين س وص اوكيه ؟؟ ويارب الفكرة توصل
س: السلام عليكم ؟؟؟ازيك يا قمر وحشااااانى ؟؟؟
ص: وعليكم السلام تمام الحمد الله انتى ايه اخبارك
س: كويسة الحمد الله بس والله فى حاجة مضيقانى شوية
ص:ايه بس؟ مالك فى ايه ؟؟؟
س:ابدا يا ستى ع "واحد من الناس "ولكن ضيف شرف مش موجود معانا دلوقتى إى نعم الحكاية كلها قايمة عليه ولكن من بعيد لبعيد ""ع " دا شاب تتحدث معه س عن طريق النت على الايميل الخاص بتاعها
نرجع لموضوعنا بقا
ابدا يا ستى ع بس زعلان منى علشان رفضت إنى اكلمه على الموبيل ومش عارفة اعمل ايه؟؟
ص:يااااااااااااه انتى لسة بردوا بتكلميه ؟؟؟ إحنا مش اتفقنا يا س انو الكلام بين الشاب والبنت بيكون بحدود وإنه مش ينفع
تكلميه فى الكلام دا ؟؟؟
س: بالله عليكى يا ص انا مش ناقصة
ص: والله انا بحبك علشان كدا بحاول أساعدك واخفف عنك شوية
س: ميرسى
طب ممكن أسألك سؤال؟؟؟؟
ص:اتفضلى طبعا ياقمر
س:هو انتى مش بتكلمى شباب على الايميل بتاعك خالص؟؟
ص: مممممممممم بتسالى ليه يا بت انتى؟؟؟ ماشى بصى هقول لك حاجة انا لسة بقولك كلامى يكون بحدود مع الشاب
يعنى مش غلط انى اتكلم بس لما اكون محتاجة لدا؟؟؟؟مثلا انا عندى ايميل داعية اسلامى ماهو دا شاب ومحتاجة منه فتوى أو أو فأكيد هتكلم معه
فى امر معين إيان كان هو بس عمره ما هيخرج من حدود انو مجرد سؤال وجواب
يعنى من هذا الشبيه مثلا
مش شرط داعية اسلامى يعنى بس اللى اقصد اوصله هولك يا س هو انو المفروض من المحادثة دى هدف أو شئ او استفسار والكلام ما يتعداش حدوده
ويصل للدرجة انو يقولى بحبك ومش عارفة ايه ويحاول يضحك عليا بكلامه المعسول دا وكدا يعنى؟؟؟
س
:مممممممممممممممممممم انت تقصدينى انا بالكلام بقا يا ستى شكرا
ص:ابدا يا عسل والله بس الحكاية واللى عاوزة اوصله هولك هو اانو ما يفعش ارخص نفسى علشان واحد وشاب ما يستاهل واعطيه له حاجة مش من حقه
وانى اكلمه واقوله مش عارفة ايه وايه وبحبك ووانت كل حاجة واعطيه له وقت مش وقته واقول له كلام مش من حقه وبعدين لما ربنا يجى يسألنى عن
الوقت دا اقول له كنت بكلم شاب اسمه ع من محافطة او بلد مش عارفة ايه واصلى بحبه؟؟؟
الفكرة يا س: إنو ما ينفعش بنت ترخص نفسها علشان خاطر حد وكمان ما يفعش أملئ قلبى بحب انا عارفة نهايته
س: يعنى انتى كمان هتقولى الحب حرام ومش ينفع؟؟؟
ص: لأ ابدااا مين قال كدا دا مافيش حياة تنفع من غير الحب يا بنتى دا الحب دا هو كل حاجة فى حياتنا
هو اللى بيخلينا نعيش ونتكلم ونتنفس
س: والله ما انا فهماكى يا بنت انتى بس اعمل ايه بحبك ومش عارفة اصاحب حد غيرك مع انك متناقضة لى فى التفكير
ص: وانا كمان بموت فيكى وبحبك اووووى شوفتى بقا انو فى حب اهو ؟؟وانى بعرف احب مش انتى بس هههه
حب الاصدقاء لبعضهم حب الاخوات حب الحبيبة
س: اوبااااااااااااااا حبيبة وقعتى ولا حدش سمى عليكى ؟؟ إزاى بقى يا شاطرة؟؟؟
ص: هههههه لأ الحبيبة اللى بتكلم انا عنهم غير اللى فى بالك انتى يا سوسة
الحبيبة اللى اقصدهم هما الزوج والزوجة عمر ما هيكون فى بينهم حياة وهتستمر إلا من غير ما يكون حب بينهم
صح ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟
س:طبعا أكييييييييد بس طيب ماهو لازم علشان يروح يتقدم لها يكون بيحبها صح ولا انا غلطانة ؟؟
ص: لأ طبعا صح لازم يكون على الاقل معجب بيها وبتصرفاتها وبأخلاقها وكمان لازم قلبه ينشد نحيتهاااااااا لازم يحبها
س:طب ماهو لازم يقولها انو بيحبها؟؟؟؟؟؟؟ يقول لها إزاى وهى مش عاطيه له فرصة
ص:يعمل زى ما النبى قال يا س ويروح يخبط على بابهم ويتقدم لخطبتها من والديها مش منها
س:وطب وهو إزاى يعرف ان كانت هتوافق عليه ولا بتحبه ولا لأ مش لازم يكونووا كلموا بعض قبل كدا وقالها انو بيحبها وعرف منها إن كانت بتحبه ولا لأ؟؟
ص:لأ يا س دا تصرف غلط وهو لو حاول يكلمها او كدا هيكون بيقلل من شكله قدامها وهى كمان لو رديت عليه وتجاوبوا مع بعض كل واحد هينزل من نظر التانى اكتر لأنهم بيتكلما والمفروض انهم بيحبوا بعض فى السر
هو فعلا لو بيحبها زى ما بقول لك كدا يروح يتقدم لخطبتها فهى من هنا اكيد هتعرف انو بيحبها وكمان بيحترمها لنو فكر انو يخطبها ويقول لها بحبك قدام أهلها
مش من وراهم وهى لو وافقت عليه وارتاحه لبعض يبقى النصيب ان شاء الله مع بعض بس البداية صح يبقى ان شاء الله النهاية خير وهتكون سعيدة ان شاء الله
س:طب يا بنتى هى لو رفضت ماهيكون أحراج ليه اوووووى انو راح وهى مش وافقت
ص: دى طبيعة الحياة يا س بالعكس يمكن لما يروح يتقدم لها ويتكلم معها وهى كمان وهكذا يرتاحوا لبعض وتقدر تحكم عليه صح بعد ما كان رأيها لأ من بعيد لبعيد لأ ما اتكلمت معه وعرفته صح ترتاح له وتحس انو دا الشخص اللى تقدر تكلم معه
س:مممممممممممممم خرجنا من موضعنا بردووووووووا يا بت انتى ؟اعمل ايه مع الواد ع دا زعلان منى
ص:هههههههه بردوا مصممة ع ؟؟
طب هو خطيبك؟؟؟؟
س:لألألألألألأ
ص:طب أهلك يعرفوا انك بتكلميه؟؟؟؟
س: طبعا لأ انتى بتهزرى؟؟؟؟؟؟؟
ص: طيب ايه رأيك فى الكلام اللى اتكلمنا فيه مع بعض دا مش قريب أووووووى منك ولا ايه؟؟؟
س: بصراحة بصراحة اه بس يا س دا الواقع اللى المفروض علينا لكن على النت الواحد بيعمل اللى هو عاوزة
يحب دا ويكلم دا وكدا يعنى
ص: يا راجل بقا هى كدااااااااااااااا
طب بصى دلوقتى أنتى أقتنعتى بكلامى دا ؟؟
س: بصراحه أه كلامك واقعى وصح جداااااا
ص:ميرسى يا قمر طب بصى دلوقتى انا لو بتكلم مع واحد على النت وكدا يعنى ؟وبحبه ويحبنى والجو دا
انا مش هتكلم من ناحية الدين فى النقطة دى ومش هقول لك انو ربنا لما يجى يسالنا الوقت دا كنت بعمل فيه ايه ايه هتكون اجابتى ؟؟!!!!! ومش هقول لك بردوو
انو الشخص دا مش من حقه الكلام الحلو ولا المشاعر الجميلة اللى انا بعطيها أياه لأنها من حق زوجى مش من حق واحد اتعرفت عليه وبتسلى بالكلام معه وهو
يتسلى بيا
مش هقول لك انتى كدا رخصتى نفسك وكل الكلام دا
انا هقول هقول لك انتى دلوقتى مقتنعة بكل كلاااااااامى دا وانو لما هيجى يخطبنى واحد هو بيحبنى وانا معجبة بيه وان شاء الله هو انسان كويس وان شاء الله
نكلم حياتنا مع بعض ويتعمل لينا اكبر فرح وكدا يعنى
س: ايييييييييييوة تمام احلى لحظة طبعااااااااااااااا
ص: بت انتى طب لو خطيبك دا بقا مسك موبيلك ينفع؟؟؟
س: وضحى كلامك حضرتك مسكه ليه يعنى معهوش رصيد وعاوز يعمل مكالمة أن كان كدا ممكن؟؟
ص:ههههه لأ يا بت انتى انا اقصد طلب منك انو يعرف الناس اللى بتتكلمى معهم على اموبيل واصاحبك وكدا
س: مممممممم ما فكرتش قبل كدا بس من حقه طبعااا يعرف أصحابى علشان يبقى واثق فيا ولازم طبعا ابين له موبيلى والناس اللى عليه وانى مش بكلم شباب وان الموبيل مش عليه غير رقمه هو كشاب
ص: ايه الكلام الجامد دا برافوا عليكى فعلا كلامك صح
س
: سكتى ليه يا بت بتبصى كدا ليه مش مطمنة لك بتفكرى فى ايه دلوقتى؟؟؟
ص: هههههه بفكر فى الميل؟؟!!!
س: نعم ياختى موش فاهم ؟؟؟
ص: طب بصى دلوقتى هو من حقه يمسك موبيلى والكلام اللى انتى قلتيه دا كله علشان يعرف الناس اللى بتكلم معه والثقة تزيد والجو دا مش كدا
س: ايوة صح
ص: طب ايه رأيك من حقه يفتح ايميلى ويشوف الناس اللى بتكلم معهااااااااااا ويشوف ع بقا والكلام دا ولاااااااااااااااااااااا؟؟ااااا
س
: اوباااااااااااااااااااااااااااابقا هى كدا ؟؟؟ مااااااااشى بتجريى رجلى يعنى
ص: ابدا والله بس ماهو لازم بقا يشوف الناس اللى بتتكلمى معها على النت بردوا ويعرف انتى كويسة ولا لأ وبعدين انتى كنتى بتقولى ماهو الناس على النت ماحدش شايفها تعمل اللى هى عاوزاه ؟؟وكدا يعنى فإيه رأيك فى الموقف دا ؟؟؟
س:مممممممممممممممممممممممممممممم اخجلتى تواضعى يا ص
ص:هههههههههه طبعا انا بتكلم معاكى بعيدا عن الدين وحكم الدين فى كل الكلام دا واكيد انتى عارفاه وكلنا عارفينه
انا عاوزة اعرف رأيك بقا سؤال موجه لكِ
هل من حق خطيبى يفتح إيميلى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
س: مممممممممم انا هسيب الاجابة مشتركة بينى وبين اهل احلى منتدى فى الدنيا منتدى الجيل الحر واعرف رأى البنات كمان فيه وكمان الشباب
عاوزة اعرف رأيهم هتطلب من خطيبتك تفتح ايملها ولا لأ؟؟؟ وايييييييييييييييييه السبب والغرض من انك تفتح ايميلها
ص: ماشى يا س نسيب الاجابة لكل المنتدى ولأحلى أعضاء وعضوات فيه
بقول لك ايه يا بت انتى انا أتاخرت عاوزة أروح بقا
س: اوكيه يا عسل وميرسى جدا على المناقشة والدردشة الظريفة دى بجد استفدت مها كتير
وتمشى ص وبعدين ترجع بسرعة تانى ل س وتقول لها اها صحيح نسيت هتعملى ايه مع ع
س: هههههههههههههه أمشى يا بت يا باردة أنتى يولع ع على ...........
ص: هههههههه أيوة برافوا عليكى مية مية
انا مروحة بقا ونتقابل فى درس الفرنساوى بقا واكيه
س: اوكيه يا قمر سلااااااااااام
ص: سلااااااااااااااام
أيييييييييييييييييه دنيااااااااااااااا
عيال رغاية يا ستير يا رب
من غير تعليق على كلامهم بقا ايه رايك فى الكلام وصحيح سؤال ص بقا اجابتك عليه أيه ؟؟؟؟ س سابت الموضوع عليكم يلا ساعدوها فى الأجابة وعاوزة تعرف رايكم
ميرسى ليكم على المتابعة وعذرا على الاطلة وانتظر التعقيب
وعلى فكرة اعتقد الحوار دا تناول كذا قضية وكذا معنى وكذا فكرة اتمنى يكون وصل معناه وان شاء الله لما ص تيجى درس الفرنساوى نحاول نصتادها تانى علشان تلخص لنا الافكار بتاعة الحوار دا كله
بس الاول نجاوب على السؤال ونتناقش فيه
السؤال تاااااااانى : هل من حق خطيبى يفتح إيميلى ؟؟؟؟؟؟

ويارب الاسلوب فى سرد الفكرة تكون عجبتكم

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
رونـــــــــــــــــــــــــــى
احمد محمد عبد القادر
عضو منتديات الجيل الحر
عضو منتديات الجيل الحر
احمد محمد عبد القادر

مُساهمةموضوع: رد: خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم   خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Icon_minitime2009-10-15, 10:53 pm

جميل واللة
http://www.shbab1.com/2minutes.htm
الحلوانى
المدير العام
المدير العام
الحلوانى

مُساهمةموضوع: رد: خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم   خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Icon_minitime2009-10-16, 1:58 pm

أبلغ رد لموضوعك هذا السرد
أتعلم أنه بحبي لك
قد تمرّدت عن الأخلاق
تخلّيت عن المباديء والكبرياء
خالفت العادات والتقاليد
تنازلت عن أشياء كثيرة..
كل هذا كان باسم ذلك الحب..
أحببتك
أحببتك بكل جوارحي وبصدق
أغرمت بك إلى حد الهيام
باختصار يا سيدي:
أفرطت في حبك وعشقتك بجنون
قضيت رفقتك أروع أيامي وعرفت معك أجمل المعاني
لم أفكر في غدر الأيام
وتفننت في رسم لوحة الأحلام
ثم زينتها بأجمل الألوان
وفجأة
.
.
برز الأسود بقوة ليكسّر لوحتي محملا الظروف والأقدار مسؤولية الإنكسار
فانتهى كل شيء وانتهت الحياة
ولم يبقى سوى الذكريات
ويا لها من ذكريات
أما عن إجابة السؤال فهو لكل أنسان منا أسراره التى لا يريد البوح بها
شكرا لك رونى
تقبلى تحياتى

https://elhalawani.yoo7.com
رونى
عضو منتديات الجيل الحر
عضو منتديات الجيل الحر
رونى

الأوسمه : خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Aw110

مُساهمةموضوع: رد: خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم   خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم Icon_minitime2009-10-17, 12:47 pm

احمد محمد عبد القادر كتب:
جميل واللة

شرفنى مرورك حضرتك جداااااا

بس مش عارفة جميل والله دى أستنكار ولا استعجاب من التوبيك ولا شكر؟؟؟؟؟؟

ميرسى لمرورك بس كنت عاوزة اعرف رأى حضرتك فى مضون التوبيك حضرتك مع ص فى كلامها ولا ضدها؟؟؟

؟؟؟؟وكمان السؤال اجابة حضرتك عليه ايه يا ترى من حق الخطيب يفتح ايميل خطيبته ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟ظ

ميرسى جدا لمرورك احمد عبد القادر

سلاااااااااااااااااااااام

رونـــــــــــــى

خايفة احط عنوان احرق التوبيك!! ادخل والله مش هتندم
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-